آیلتس

تبلیغات

آیلتس

آیلتس

'

 

آیلتس – سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی، مشهورترین و بزرگترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است.

آیلتس یکی از ابداع کنندگان سنجش زبان انگلیسی چهار مرحله ای با توجه به چهار مهارت (شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) است و امروزه تعیین کننده استاندارد سنجش زبان انگلیسی محسوب می شود.

 شش هزار سازمان و بیش از 1.5 میلیون داوطلب در سراسر جهان به آیلتس اعتماد دارند و آن را به عنوان یک نشان اعتماد و موثر و اثبات شده برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی به قصد تحصیل ، مهاجرت و فعالیت حرفه ای قبول کرده اند.

 

ایلتس توسط IDP آیلتس استرالیا، BC و سندیکای آزمون‌های محلی دانشگاه کمبریج  (Cambridge ESOL)مدیریت می شود و خدمات خود را در بیش از 900 مرکز سنجش در 135 کشور جهان ارائه می دهد.

 

 IELTS: IDP استرالیا  یکی از پیشگامان ارگان های بین المللی پیرامون تحصیل و پیشرفت محسوب شده که به امر انتقال دانشجویان در سطح بین الملل و دوره های آموزش زبان انگلیسی و تعیین میزان دانایی و تست کردن مشغول می باشد. همچنین مدیریت برنامه مهاجرت در سطح بین المللی از طرف پشتیبانان دولتی را بر عهده داشته و در سال 1969میلادی IDP Education را با دانشگاه های استرالیا  تاسیس کرده و امکانات گسترده ای را جهت ادامه تحصیل دانشجویی در سطح جهان به وجود آورده است.

 IDP Education توسط شرکت اقماری خود  - آیلتس استرالیا هدایت کننده مرکز آزمون آیلتس در بیش از 30 کشور است.

BC - متحد کننده انسان ها در سر تا سر دنیاست که امکان یادگیری، اجرای ایده ها از طرف کشور های بریتانیای کبیر را ایجاد کرده و ارتباط مستمر بریتانیای کبیر و دیگر کشور ها را فراهم می سازد.

BC سازمان بین ال مللی بریتانیای کبیر است که زمینه فعالیت آن تحصیل و ارتباطات فرهنگی بوده که در 109 کشور دنیا نمایندگی دارد.

امتحانات ESOL  دانشگاه کمبریج (CAMBRIDGE ESOL) پیشگام تعیین سطح زبان انگلیسی در دنیا می باشد. هر سال نزدیک به 1.4  میلیون نفر در 135 کشور در امتحانات شرکت می کنند.

آیلتس در مکان اول آزمون زبان انگلیسی محسوب می شود. بهره وری آیلتس از سال1989 به اثبات رسیده است. آزمون آیلتس همچنین در زمینه های زبانشناسی، دبیری، ارزیابی و فناوری زبان مصرف دارد.

در طول چند دهه فعالیت و تغییرات آیلتس به طور مستمر ارزشیابی چهار مهارت زبان (خواندن ، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن) مد نظر بوده از جمله ارتباط رو در رو که آیلتس را از دیگر آزمون های زبان اتگلیسی متمایزمی کند.

 

آیلتس – تاریخ نوگرایی.

آیلتس در ابتدا گروه آزمون زبان اتگلیسی بوده (ELTS) که از سال 1980 شروع به فعالیت کرده است. سوالات به صورت نوین بوده که اثرات قابل توجه ای در آموزش زبان و تئوری، همچنین گسترش و پیشرفت آن گزارده است. در حقیقت آیلتس تحت تاثیر افزایش آموزش زبان به صورت "ارتباطی" و زبان انگلیسی برای "منظور خاص" قرار گرفته. احداف آزمون بر اساس آنالیز روشها بوده که در آن زبان به صورت آکادمیک بررسی شده و جهت استفاده در "دنیای واقعی" آماده گشته است.

در اثر ادامه تحقیقات و پیشرفتBC  و UCLES EFL (مشهور مثل کمبریج  ESOL) سیستم آزمون تصحیح شده و سطح آن به سطح بین المللی دانشگاه های استرالیا و کالج های IDP که اکنون به نام IDP Education Australia مشهور است،تبدیل گشته است.

 IDP, BC و UCLES  شرکای بین المللی هستند که با اتحاد خود یک نام جدید: سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی – آیلتس را ایجاد کرده اند.

 

آیلتس 1989 – 20 سال به وجود آورنده استانداردهاست.

سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی – آیلتس از سال 1989 اجرا می گردد. از سال1989 داوطلبین آیلتس آزمون ها را در مدل غیره حرفه ای شنیدن و صحبت کردن و دو مدل حرفه ای خواندن و نوشتن می گذرانند.

تغییرات بعدی در آوریل 1995 انجام شد. در راستای تاریخ نوگرایی شرکای آیلتس بر روش های گذشته تکیه کرده اند. فرم تکمیل یافته IELTS Speaking Test در سال جولای2001 ارایه شد. موضو های جدید برای WRITING TEST  از ژانویه 2005 به اجرا در آمد. ماکانیزه شدن آیلتس نیز از سال 2005 در بعضی از مراکز آزمون انجام شد. اطلاعات مربوط به همه این جریانت در شاماره های گذشتهAnnual Review IELTS  و فصل نامه ESOL -Research Notesکمبریجچاپ شده است.

امروزه آزمون شامل بیشتر جزئیات آیلتس 1980 است از جمله نکاتی در مورد هجوها که موجب افزایش درک آزمون مهارت های خواندن و شنیدن و سنجش مستفیم فعالیت نقل قول ها در مهارت صحبت کردن رودررو و استفاده ESSE در آزمون نوشتن شده است.

 

ادامه تحقیقات و پیشرفت.

گروه نویسندگان از کشور های گوناگون سهم خود را در افزایش مطالب آزمون آیلتس ادا می کنند. استمرار تحقیقات متضمن دقت و موثر بودن آیلتس سرف نظر از مکان و زمان آزمون است. همچنین تضمین کننده این است که آیلتس گسترش یافته و قابل درک برای همه بوده و در سطح بین الملل بدون توجه به ملیت ، تجربه، جنسیت و اسلوب زندگی داوطلب مورد استفاده قرار می گیرد.

سختگیری درجریانات، دقت در طرح سوالات و مطالب مورد استفاده ضامن یک دست بودن سری های آزمون شده که این مهم خود موجب صحیح بودن  نتایج داوطلبین بدون توجه به مکان و زمان آزمون است.

همه این ها و بیشتر در باره برتری آیلتس امروزه تشکیل دهنده تاریخ آزمون زبان انگلیسی در طی مسیر زمان می باشد.

 

source :ielts.az





برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.